Rize'nin Çamlıhemşin ilçesine bağlı Ayder Yaylası'ndan doğa yürüyüşü yapmak için Yukarı Kavron Yaylası Galer düzü mevkisine giden ve yoğun kar yağışı nedeniyle mahsur kalan ABD'li turistler Johain Kohen ile Amir Sheffer kurtarıldı.

Yaklaşık 2 bin rakımlı Galer düzü mevkisinde bir kayanın altında çadır kurarak dünden itibaren kurtarılmayı beklediği öğrenilen turistlerin, herhangi bir sağlık sorunu olmadığı belirtildi.

Çamlıhemşin Kaymakamı Aziz Gölbaşı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, iki ABD'li turistin Kavron Yaylası'nda yoğun kar nedeniyle mahsur kaldığını öğrenmelerinin ardından harekete geçtiklerini belirterek, "Turistler mahsur kaldıklarını ailelerine mesaj ile bildirdi. Bulundukları yerin koornitanıtlarını ailelerine ilettiler. Olayın Türk makamlarına iletilmesi üzerine harekete geçtik. Saat 14.00'de İl Jandarma Komutanlığı, Afet Acil Durum Müdürlüğü ve Arama Kurtarma Derneği ekipleri söz konusu bölgeye ulaşmak için çalışma başlattı. Turistlerin donma tehlikesi üzerine bir an önce onlara ulaşmamız gerekiyordu. Ekiplerimiz araçlarla Ayder Yaylası'na ulaştı, oradan da paletli kar aracıyla Kavron'a doğru yola çıktı. Kar kalınlığının arttığı noktadan itibaren araç daha fazla devam edemeyince yürüyüşe geçtiler. Yer yer 1.5 metreye ulaşan kar ve çiğ tehlikesine raemen yaklaşık 3 saat yürüyerek söz konusu bölgeye ulaştılar" dedi.

Arama kurtarma ekiplerinin Kohen ile Sheffer'i Galer düzünde bir kayanın altında çadırın içinde bulduğunu ifade eden Gölbaşı, "Ekiplerimiz turistleri yanlarına alıp yürüyerek Ayder Yaylası'na indi. Sağlık kontrollerini yaptırdık, herhangi bir sağlık sorunları yok. Resmi işlemlerini ardından kendileri ilçeden ayrılacak" diye konuştu.

-Dönmek üzereyken tipiye tutuldular

Amir Sheffer ise 9 Aralık Pazartesi sabah saatlerinde arkadaşıyla Ayder Yaylası'ndan Kavron Yaylası'na doğru yürüyüşe geçtiklerini dile getirerek, şunları söyledi:

"O saatlerde hava açıktı ve kar yağmıyordu. Yaylada çadır kurarak bir gece kaldık. Salı günü dönmeye hazırlanırken tipiye tutulduk, hava çok soğudu. Bunun üzerine mahsur kaldığımızı ailemize mesaj ile bildirdik. Daha sonra çadırda beklemeye başladık. Ayder'den ayrılışımızın üzerinden iki günden fazla zaman geçmişti. Bu akşam kurtarılmayı beklemiyorduk. Çok korkmuştuk. Karın artmasından dolayı endişe etmiştik. Uyumak üzereyken ekipler geldi ve bizi kurtardı. Kendilerine teşekkür ediyoruz."

Arama kurtarma ekipleri ise yörede kar yağışı ve tipinin arttığını, kar kalınlığının yüksek kesimlerde yer yer 2 metreye ulaştığını ve çiğ riskinin arttığını belirterek, doğada yürüyüş yapanlardan yerleşim yerlerinden fazla uzaklaşmamalarını istediler.