Kaçkar Dağcılık Rafting Kayak İhtisas Spor Kulübü (KDRK) tarafından İkizdere ilçesinin Rüzgarlı mevkisinde düzenlenen kampa Kaçkar Dağcılık Rafting Kayak İhtisas Spor Kulübü (KDRK) ile Rize Arama Kurtarma Ekibi (RİKE)’de yer alan personeller katıldı.

Kampın ilk günü tel ile iniş eğitimi ile başladı. Kampı Rize Valisi Nurullah Çakır, İl Garnizon Komutanı Kıdemli Albay İsmet Cansaran, İkizdere Kaymakamı Abdil Koç, İkizdere Belediye Başkanı Hasan Köseoğlu, Rize Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Tepe, Rize Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Akgül ziyaret ederek, eğitimler hakkında bilgi aldı.

Rize Valisi Nurullah Çakır, burada yaptığı açıklamada, 23  Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramının 94. Yılında gençlerimiz ve çocuklarımız için düzenlenen özel bir program yer aldıklarını söyleyen Çakır, "Yıllardan beri gençlere doğa eğitimi veren, arama kurtarma eğitimi veren, dağcılık eğitimi veren Kaçkar Dağcılık Rafting Kayak İhtisas Spor kulübünün gençlik ve öğrenci kampındayız" dedi.

Üniversite öğrencilerimizin yanı sıra ilköğretim ve orta öğretim seviyesindeki öğrencilerinin de kampta yer aldığını söyleyen Çakır, şöyle devam etti:"Burada 3 gün boyunca teorik eğitimin yanı sıra pratik ve uygulamalı eğitimler ile arazi ve coğrafyayı tanıma ile temel sağlık eğitimin yanı sıra doğa eğitimi ile ilgili bir faaliyet yürütüleceğini bizler hep beraber görüyoruz. Bizde onları ziyaret geldik. Onların 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutluyoruz. Bu ve benzeri faaliyetlerin sivil toplum kuruluşlarımızın ve geleceğimizin teminatı gençlerimizin ve çocuklarımızın yanında olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Ben memnuniyetle gördüm ki sadece merak eden ve ilgilenenler bizler değiliz. Velilerimiz ile beraber kurum ve kuruluşlarımızın başta Çaykur Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü ile Kızılay Derneğimiz ile İkizdere Belediyesi'nin de onları gelip burada ziyaret ederek, destek olduklarını görmek buna olan ihtiyacın ve böyle bir faaliyetin güzelliğini bir kez daha ortaya koyuyor. Ben Kaçkar Dağcılık Rafting Kayak İhtisas Spor Kulübündeki arkadaşlarımıza, sporcu eğitimlerimiz başta olmak üzere arama kurtarma eğitimlerimize ve İl Sağlık Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum."

Kaçkar Dağcılık Rafting Kayak İhtisas Spor Kulübü (KDRK) Başkanı Asım Haberal ise, temel eğitim kampının bu yıl dokuzuncusunu düzenlediklerini belirterek, "Sporcularımızı ileri eğitim aşamalarına hazırlıyoruz. İkizdere, dağcılık sporu için çok ideal kamp yeri" dedi.

Üç gün sürecek kampa 100 sporcunun katılacağını ifade eden Haberal, "Kamp 26 Nisan Cumartesi günü sona erecek. Kampa katılanlara tel ile iniş, kaya inişi, emniyetli tırmanış, doğada temel dağcılık bilgileri konularında eğitim verilecek. Eğitim, bu konuda eğitimli dağcılar tarafından verilecek. Faydalı bir kamp olacağını düşünüyoruz" diye konuştu.