Tarihi keşif! Bu sefer Türk bilim insanları buldu

Ankara Üniversitesi ve Ege Üniversitesinde görevli öğretim üyesi üç Türk bilim insanı ile bir doktora öğrencisi tarafından, Jüpiter benzeri bir "öte-gezegen" keşfedildi.

13 Ağustos 2017 Pazar 20:02
Tarihi keşif! Bu sefer Türk bilim insanları buldu

Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mesut Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2007 yılında Ankara Üniversitesi'nden araştırmacıların liderliğinde başlattıkları, Türk, Japon ve Rus bilim adamlarından oluşan uluslararası bir proje çerçevesinde sürdürülen "gezegen arama" çalışmalarının ilk meyvesini verdiğini söyledi.

Son yıllarda bir TÜBİTAK projesi ile de desteklenen bu çalışma ile  AntalyaBakırlıtepe'de bulunan TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi'nde 1,5 metre ayna çaplı  Rus-Türk Teleskobu ile Japonya Okayama Astrofizik Gözlemevi'nden işbirliği  çerçevesinde sağlanan iyodin hücresi aygıtı kullanılarak, çok hassas gözlemler  yaptıklarını belirten Yılmaz, bu analizler sonucunda yıldızları gözlediklerini ve  çıkan sonuçlardan da bazı değişimleri fark ettiklerini ifade etti.

Yılmaz, bazı değerlerin değişiminin, yeni bir gezegen kaynaklı  olabileceğini anladıklarını ve bu alanda çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını  vurgulayarak, şunları kaydetti.

'GEZEGENE TÜRK YA DA TÜRK1 İSİMLERİNİ KOYABİLİRİZ'

Güneş sistemine 212 ışık yılı uzaklıkta buldukları Jüpiter benzeri bir  "öte-gezegen"e "Türk ismi" koymak istediklerine dikkati çeken Yılmaz, bununla  ilgili bir oylama da yapılabileceğini kaydetti. Yılmaz, "Bildiğim kadarıyla  Japonya, ABD, Fransa veKanada, keşfettikleri ilk gezegene bir isim verdiler.  Bizde de neden olmasın? Böyle bir düşüncemiz var. Benim "Türk", "Türk1" ve  "Atatürk" isimleri aklımdan geçti." ifadelerini kullandı.

Kaynak: HABER7.COM

Son Güncelleme: 13.08.2017 20:02
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.